fredag 30 januari 2009

15.12 Loppas mamma

Kerstin Gavander, svenskläraren som hade en manlig vän som en dag avsläjade:
Jag är gay.
– Jag är en lantis från en riktig småstad, jag hade aldrig träffat någon som var homosexuell, så det här var en omvälvande händelse för mig. Under många år hade han fabulerat om alla de kvinnor han hade men som jag aldrig av olika anledningar kunde träffa.
Nu förklarade vännen för hur rädd han var, för vad alla skulle tycka och hur hon, Kerstin, skulle ta det.
Så stort intryck gjorde det här samtalet att det blev en ungdomsbok om flickan Loppan som inte vill berätta att hon när mamma reser bort i jobbet bor hos mammas kompisar – ett bögpar.

----

Nu börjar det skymma och bloggaren, som är jag, känner mig lite dubbel inför att lyssna på så många författare på en och samma dag. Snabba möten, som man ibland önskade var kortare, och ibland vill att de ska vara länge, länge.

------

Det blev fler Loppanböcker om kärlek och vänskap.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Copyright Tidningen Vi 2008