fredag 30 januari 2009

13.10 På plats igen

Ätit sushi och tjyvlyssnat på fyra affärsmän som ömsom var lyckliga över ett de fått så många nya kunder den senaste veckan:
"Tur att det är kris annars hade vi inte klarat den här anstormningen."
Och ömsom fnissande talade om hur stressade de var:
Man 1 "Det senaste året har jag frågat mig sjäv – varför gör jag det här."
De andra skrattar.
Man 2 "Du är i alla fall inte som advokaten som jag träffade förra veckan som sa: Det är bäst att den här förhandlingen går fort så vi hinner bli klara innan jag får hjärtinfarkt."
Men nu är vi i alla fall tillbaka på ABF huset och alla deltagarna håller på att samla sig.
Därborta sitter Eva Adolfsson, vars bok recenseras i tidningarna idag och som jag läst och tycker så mycket om.
Inger Frimansson skymtar jag också där borta.
Och framför mig sitter Författarcentrums ordförande Helena Öberg som blivit inspirerad och nu försöker komma in på deras site för att blogga live hon också.
Lycka till – låt oss blogga stafett!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Copyright Tidningen Vi 2008