fredag 30 januari 2009

Hon dansar Malin Isakssons ord


Det står en teckenspråktolk borta vid det rutiga draperiet. Värsta häftiga jobbet, jag ska försöka filma henne sedan. Det är som att hon dansar fram språket som kommer ur författarnas munnar..
Om jag fortsätter på mitt hästmarknadstema får detta godkänt...
Nu är det dags för Malin Isaksson. Jag gillar hennes röst.
Så här säger hon.
– Jag drabbas ofta av att jag inte kan sluta mina bokprojekt, jag vill inte lämna mina personer. Jag vill lägga till, även när jag står här inför er och läser vill jag gärna lägga till några ord, eller låta er skriva till ett nytt slutkapitel. Låta ungdomar chatta vidare på romanen.
– Men jag måste ju sluta, måste kunna säga till min förläggare att jag är färdig, att det nu är en bok.
För att få fortsätta med min senaste romanen så bestämde jag mig för att intervjua huvudpersonen. Hur gick det för dig ville jag fråga och bad en vän spela hennes roll.
Och så sätter Malin på en ljudfil och vi får lyssna på hur de lät när de i något slags café samtalar om livet efter romanen.
Lyssna själva, filen finns på Malins sida
Intervjun på Bonnier Carlssons hemsida.
Av Jenny Morelli

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vilken härlig bild!

30 januari 2009 kl. 11:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Copyright Tidningen Vi 2008