tisdag 7 oktober 2008

Skorna hejar på!


Finns det ett naturligt samband mellan skor och böcker? Eller övernaturligt? På varuhuset NK i Stockholm säljer märket Acne just nu höstens dojor med hjälp av små travar böcker, lite glest utplacerade på spatiösa bokhyllor. Nå, i ärlighetens namn finns det också mystiska tavlor i skoskylten. En fågelbur utan fåglar. Träklossar i en liten formation. Samt en mycket konstig lampa. Ja, ni hör. När det gäller skoförsäljning har vi vandrat långt från sulor, inlägg, impregneringsspray och andra produkter lite mer naturligt länkade till skor.

Vad fågelburen och allt det andra betyder har jag ingen aning om men böckerna talar till mig. Jag tänker mitt i lunchstressen att de utgör en hemlig signal till oss som just slutknåpar på en tidning om böcker och läsande. De tunna alstren bland skorna ropar: ”Ge inte upp, ni är på rätt väg! Yeeeeha!”

/Stina Jofs

1 kommentarer:

Blogger Paperback Lover sa...

Ja, det måste nästan finnas ett naturligt samband mellan sneakers och böcker. Åtminstone för mig som inte skulle kunna tänka mig att vara utan det ena i förmån för det andra.

27 oktober 2008 kl. 13:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Copyright Tidningen Vi 2008