torsdag 11 september 2008

Boken jag önskar jag aldrig läst

Tidningsarbetet går på högvarv och det regnar in böcker och artiklar… det ska skrivas, läsas, korras och marknadsföras. Adrenalinet pumpar och vi har hur roligt som helst i vårt skapande av en ny tidning! Men så händer det, jag börjar läsa boken jag helst skulle ha sluppit. Boken som ger mig rysningar och obehag. 
Får vem som helst publicera böcker?! 
Resan hem är förstörd, jag blir irriterad på väg till jobbet. Och ändå kan jag inte sluta läsa. Den är helt enkelt för dålig! 
Börjar frenetiskt leta efter något som kan vara bra, men det blir bara värre och värre, det blir bara sämre och sämre. Och sen som ett hårt slag i magen, tar boken bara slut. Jag har slängt bort tid på skräp. Nästan en veckas restid fram och tillbaka till jobbet.
Jag tar med mig boken till jobbet, den är för usel för att spara privat, jag skulle skämmas om jag gav den vidare och jag har fortfarande svårt för att slänga böcker… Nu ligger den i bokhyllan och jag väntar bara på att den ska störa mig tillräckligt mycket för att jag ska gömma den i någon låda där den med tiden kan glömmas bort.
REBECCAH RIPÅS

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Och man undrar förstås.. vilken är den boken?

12 september 2008 kl. 20:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Copyright Tidningen Vi 2008